Copilul din mine

M-am intalnit cu copilul care am fost. 
Am privit-o cum s-a sezat cuminte pe scaun, cu bratele pe masa si barbia sprijinita in palmele impreunate. Avea ochii larg deschisi, privirea clara si patrunzatoare. In ochii ei era imensitatea universului. 
-Uite iti mai dau o sansa sa ai grija de mine, mi-a spus foarte serioasa. Si iti mai dau ceva: iti dau ochii mei, sa vezi lumea prin ochii mei.
Am plans. Mult. De bucurie si de durere. Brusc s-au activat amintirile sterse atata timp. Ca o retea de becuri,  se aprindeau unul cate unul in acel hatis al vremurilor trecute. Si cu fiecare „beculet” aprins mai intelegeam ceva.
Am luat-o in brate. M-a cuprins cu bratele si picioarele la fel de ferm. Nu, nu era un copil suparat, traumatizat, sau alte alea de genul asta. Era doar un copil care stia ca avea ceva de oferit si n-a fost bagata in seama. Dar a perseverat. Dupa atatia ani a reusit sa ajunga la constiinta mea. Cu daruire! Cu determinare! Cu forta!
Un copil puternic, constient de propria valoare. 

Mi-am amintit ca in urma cu vreo 4-5 ani am citit cartea lui Richard Bach – Fugind de confortul sigurantei, o aventura a spiritului, si subiectul era cam asa: autorul facuse  o promisiune  cu 50 de ani in urma, de a scrie o carte pentru copilul de 9 ani din el, in care sa-i transmita tot ce a invatat in acei 50 de ani.

Mi-amintesc ca parca pe coperta era o intrebare provocatoare de genul „ce i-ai spune copilului care ai fost daca te-ai intalni cu el, ce ai facut cu visele lui”?
La vremea aia m-a „atins” un pic aceasta perspectiva, dar nu am luat prea in serios. 
Azi, cand simt energia acestui copil ma gandesc din nou la aceasta perspectiva.
Voi ce i-ati spune copilului care ati fost daca ati sta fata in fata cu el?  V-ati scuza? Aveti ceva sa-l invatati? Ati adus o „plus-valoare” existentei voastre de cand v-ati transformat in adult?
Eu inca cuget la toate astea!

Sursa:http://dialara-mari.blogspot.ro/2012/09/copilul-din-mine.html

Lasă un răspuns

